Avrupa ve dünya çapında yavaşlayan elektrikli araç talebi, üreticileri gelecek planlarını düşünmeye itmiş durumda.
Bazı markalar, yatırımlarını içten yanmalı motorlara kaydırma kararı alırken, insanlar geçtiğimiz yıllara kıyasla artık elektrikli araçlara pek fazla ilgi göstermiyor.
ABD’de yapılan bir araştırmaya göre, insanlar birkaç yıl öncesine kıyasla elektrikli araç satın alma konusunda isteksiz.
Pew Research Center tarafından yapılan araştırmada, elektrikli araç satın almayı ciddi bir şekilde düşünenlerin oranı yüzde 9 oranında azaldı.
Elektrikli araçlara olan ilgi neden düştü
Elektrikli otomobillere olan ilginin azalması birkaç faktöre bağlı. Örneğin, çalışmaya katılanların çoğu (%72) elektrikli araçların satın almak için geleneksel araçlara göre daha büyük bir ön yatırım gerektirdiğini söylüyor.
Sektör verileri, ortalama bir elektrikli aracın hala ortalama içten yanmalı bir araçtan daha pahalı olduğunu gösteriyor.
Çalışmaya göre, elektrikli otomobillerin daha az tercih edilmesindeki bir diğer sorun ise şarj maliyeti.
Çünkü insanlar, maliyetler konusunda bölünmüş durumda ve herkes farklı düşünmeye başladı.
Maliyetler kafa karıştırıyor
Çalışmaya katılanların yüzde 36’sı elektrikli araçların şarj maliyetinin içten yanmalı araçlara göre daha az olduğunu söylerken, yüzde 28’i elektrikli araçların daha pahalı olduğunu, yüzde 32’si ise maliyetlerin yaklaşık olarak aynı olduğunu düşünüyor.
Ayrıca, insanların yarısı elektrikli araçları daha az güvenilir bulduğu belirtiliyor. Bu oranın 2021’e göre yüzde 16 gibi ciddi bir oranda arttı.
Son olarak ise insanların çoğu, elektrikli araçların yeteri kadar şarj istasyonu ağına sahip olmadığını söylüyor.